Gratis
markedsanalyse
Klikk her

A/B splittest

Øk responsen via din nettsted med verktøyet
A / B splitt test

A / B splitt test er enkelt forklart en sammenligning mellom to varianter. Ved å teste ulike varianter og
strategier har vi opplevd en økning av respons med hele 375%.

La oss se på et konkret eksempel:

Vi ønsker å vite hvilken variant av salgstekstene som genererer best respons.
Vi har laget Variant A og en Variant B med kort og en lengre tekst.

Variant A : Kort tekst

Denne skissen viser antall besøk som klikker på "les mer" for et produkt og
hvor mange som syvende og sist faktisk utfører en ordre.



Variant B: Lengre tekst

Salgsteksten ble utvidet med kundeuttalelser og selve ordreskjemaet ble noe forenklet.

 

Resultat:

Variant Besøk til forsiden Prosent Ant. klikket "les mer" Antall ordre Prosent
A 1800  44.78 % 1384 158 11.42 %
B 1800 44.78 % 1384 358 25.87 %

Variant B med kundeuttalelser og forenklet ordreskjema har nærmere dobbelt så mange salg som variant A

Hva kan måles ?
Her er eksempler på hva som kan måles:

  • Overskrift
Legenden og tekstforfatter John Caplets fra 1900-tallet økte responsen for en klient med over 900% bare ved å endre overskriften. Tror du han traff riktig på første forsøk ?

Vi kan teste ulike overskrifter og se hvilken som gir best respons. Vi har opplevd flerdobling av respons bare ved å endre overskriften for en salgstekst.

  • Pris
Er du usikker på om høyere pris vil redusere antall salg per besøk? A/B splitt testing gir deg svaret

  • Weboppsett
Ulik weboppsett kan gi ulik respons, hvilken variant av weboppsett gir best respons på ditt marked?


Hva er forskjell på  A / B splitt testing og Webstatistikk ?
Et verktøy med A / B splitt test gir deg raskere svar og fler valgmuligheter som kan testes sammenlignet med å sende eksempelvis 500 unike besøk til variant A og deretter 500 unike besøk til variant B

Med A / B splitt testing kan man allerede etter 200 unike besøk se hvilke av variantene som peker seg ut som vinner, og etter 500 besøk har man fått bekreftet disse endringene.

Fordelen med RP Webstatistikk PRO er at den kan vise action tracking over lengre tid før testingen med A / B splitt test ble startet, og den vil gi viktig tilleggsinformasjon som støttende data.

Med action tracking fra webstatistikk før tiltak som skal måles gjennomføres, har man et forsterket grunnlag av hvilke steder på webområdet som bør forbedres.

Dette får du i pakken:
  • Etablering for måling av ditt nettsted i vår avanserte A / B splitt test server
  • Enkel javascript kode som skal implementeres på de sidene som skal måles (Veldig enkelt for webansvarlig)
  • Resultatrapport fra minimum 500 unike besøk til målsidene

Priser:
Etablering:

Avhengig av hvor mange sider som skal måles og omfanget av prosjektet.

Vi har to pakker:
  • Startpakke for èngangsmåling med minimum 500 unike besøk
  • Løpende måling med evaluering og tiltaksforslag hver 3 mnd

Bonus 1: Verdi 1.500

De 10 neste som bestiller får også konkrete tips om tiltaksforslag basert på analyseresultater
som har skapt suksesshistorier.


Bonus 2: Verdi 1.500

De 10 neste som bestiller får også gjennomgang av resultatsrapporten via telefon / Skype.


A / B splitt testing kan gi deg økt omsetning
Du har nylig lest en eksempelcase som nærmest doblet salget og vi har opplevd responsforbedring med så mye som 375%

Hva ville 35 - 50% i økning av respons og nettomsetning bety for din bedrift i kroner og øre?

Dette er fullt mulig å oppnå for de aller fleste og med enkle tiltak, fyll ut skjema nedenfor nå for en uforpliktende samtale.


Hva vil du ha hjelp med?

Send oss en henvendelse her: