Gratis
markedsanalyse
Klikk her

Heatmap



En heatmap viser klikkaktivitet på nettstedet uavhengig om det finnes klikkbare linker eller ei.
Man kan se hvor de besøkende klikker selv om det ikke er link der besøker klikker.

Desto varmere farger på et område, desto høyere klikkaktivitet finnes på disse områdene.

Tolkning av denne heatmap:
På skissen ovenfor ser du heatmap for forsiden til et nettsted.

1. Toppmeny:
Menyen ovenfor bildekarusellen har svært liten oppmerksomhet. Skyldes dette at den er gjemt bort
i det øvrige webdesignet ?

2. Bildekarusell
Bildekarusellen i toppen har endel klikk, men på dette nettstedet er bildekarusellen kun ment som et designelement og har derfor ingen klikkbare linker. Når besøker klikker
på bildene i bildekarusell - skjer ingenting. Kan bildene og dette området utnyttes mer strategisk ?

3. Artiklene ovenfor den røde streken
Fra toppen av nettsiden ned til den røde streken, behøver man ikke å "scrolle" for å komme lenger ned på siden.

De to første artikkelboksene har god klikkaktivitet, mens den tredje artikkelboksen virker mer inaktiv med tanke på klikk.

Er de to første artikkelboksene de viktigste boksene du ønsker at bruker skal klikke på? Hva kan gjøres for at artikkelboks nummer 3 ovenfor den røde streken får mer oppmerksomhet? Kan overskriften endres?

4. Artiklene nedenfor den røde streken
Er disse artikkelboksene viktigere enn de to best klikkbare ?


Økte responsen med nærmere 500%

Norgesannonser økte responsen med nesten 500% etter evaluering av heatmap.

Denne heatmap viser hvordan situasjonen set ut etter endring av tiltakene som ble gjennomført. Som du ser har både søkefelt for "søk i annonser" og "sett inn annonse" god klikkaktivitet. Kategorier på høyre side har også mye bedre klikkaktivitet enn slik nettstedet var før endring.

Spørsmål til deg som leser om heatmap:
  • Vil en heatmap for ditt nettsted avsløre "mørke områder" som få legger merke til, men som er viktig for din business?
  • Har de viktigste områdene "god nok" klikkoppmerksomhet på din nettside ?
  • Hvilke områder på ditt nettsted kan evt. endres på slik at ditt viktigste budskap får best oppmerksomhet?
  • Vet du eller antar du at din nåværende forside er "perfekt" ? 
La faktabaserte resultater styre hvordan din webdesign og ditt nettsted bør utformes.

Hva ville eksempelvis en økning av din respons på eksempelvis mellom 30% - 55% utgjøre i kroner og øre?

Er du villig til å gjøre den lille innsats som kreves for oppnå denne forbedringen ?

Dette får du i pakken:
  • Etablering av bruker mot heatmap server
  • Javascriptkode som skal brukes på sidene som skal måles (Enkelt for webansvarlig)
  • Resultatrapport med gjennomgang av tolkning og tiltaksforslag etter minimum 500 unike besøkere
Priser:
Etablering:

Avhengig av hvor mange sider som skal måles og omfanget av prosjektet.
Mindre prosjekter starter fra 3.000,- + mva.

Fyll ut skjemaet nedenfor nå for en uforpliktende samtale og tilbud


Hva vil du ha hjelp med?

Send oss en henvendelse her: