I mai var vi så heldige å begynne å jobbe med en klient som selger profesjonelle tjenester for privatboliger, og denne klienten bruker Kajabi (et godt verktøy for å selge kurs) til å håndtere sin hjemmeside.
Markedet til klienten er ganske smalt, med relativt få søk per måned for de uttrykkene som er viktigst, men til gjengjeld betyr hver jobb at man kan fakturere ganske godt. Derfor vil denne SEO kampanjen lønne seg godt for klienten vår.
Det første vi gjorde var å ha en god oppstartsamtale med klienten der vi fikk klarhet i hvilke av tjenestene den selger som bringer inn mest cash for firmaetr. Altså hvilke tjenester som lønner seg mest å selge. Samt at vi fikk klargjort hvem som er idealkunden.
Basert på det gjorde vi analyser og hadde et godt møte der vi sammen bestemte oss for hvilke søkefraser som aller mest sannsynlig brukes av drømmekundene.
Med det gjennomført kunne vi gripe fatt i hjemmesiden med tekniske, innholds og struktur-analyser. Det ble utført tiltak/ endringer som var gjennomgripende, og sammen har vi samarbeidet om å endre eksisterende innhold og legge inn nytt innhold. Vi har også jobbet med å få gode linker og få på plass andre ting som trengs.
Her ser vi utvikliingen over sommeren 2021: Dette er fremdeles veldig tidlig i kampanjen, men gir helt åpenbart gode resultater.
Tallene er hentet fra Google Search Console og kan ikke "sminkes":
Legg merke til at dette er graf som til tross at vi ikke har kommet inn i sesongen for disse tjenestene nå begynner å generere langt flere organiske treff.
Så til tross for at vi ikke har beveget oss inn i den tiden på året hvor vår klients tjenester har sterkest etterspørsel, kan vi se at klienten får langt flere organiske treff på sitt nettsted enn før. Dette er altså sterkt potensielle kunder som aktivt søker etter den tjenesten som selges.
Det er for tidlig å konkludere entydig basert på tallene ennå, men vi vet at dette har generert henvendeler - og ennå viktigere: konkrete salg.
Ett av dem karakteriseres som et "stort salg".
Når vi ser på hvilke søkefraser nettstedet nå rangerer på, som det tidligere ikke rangerte på i det hele tatt, så ser vi at disse nå genererer faktiske besøkende. Sannsyligvis kjøpsmotiverte besøkende.
Søkeuttrykkene er skravert ut, fordi de ville avslørt for mye av vår klients marked.
Dette er de 10 søkeuttrykkene som har generert flest klikk de siste 7 dagene, og som nevnt er dette fremdeles tidlig i prosessen.
Dette ble oppnådd ved å jobbe med on-site SEO og off-site SEO i en god kombinasjon. Det aller viktigste var å omstrukturere hjemmesiden og skrive om innholdet samt legge inn nytt innhold. Dette tar en god del tid, men det gir resultater i lang tid etter så det er en god oppstart.
-
Når du ønsker hjelp til å lykkes med markedsføringen som god søkemotoroptimalisering er: Ta kontakt med oss for å høre om vi vil være en god match for deg.
Ring på 90192708 eller send en epost til [email protected]
I mer enn 17 år har Preben hjulpet bedrifter innen digital markedsføring, og er spesialist på fagområdet som kalles søkemotoroptimalisering.
I forbindelse med interesse for salg på nett fullførte han en bachelorgrad i entreprenørskap og ehandel i 2005, med toppresultater. Siden har han jobbet som konsulent, fagleder og ekspert på synlighet i Google for både nettbutikker, ordinære bedrifter og spesialiserte online tjenester.
Han har holdt flere kurs om søkemotoroptimalisering og har skrevet to bøker om faget på engelsk.
Ønsker du hjelp med SEO så ta kontakt på [email protected] og/ eller telefon 90192708