Hvor er dine kunder?
De er på nett, og du trenger en digital markedsføringsinnsats for å få tak i dem.
Ved å la systemene jobbe for deg så kan du enklere få tak i de rette kundene: de du ØNSKER å jobbe med. Glem masete og vanskelige kunder. Få tak i dem som gjør livet ditt lystbetont og moro!
Livet handler om mye mer enn penger. Det handler om å trives på jobben, trives hjemme - og deretter sende faktura... Med digital markedsføring er det mye lettere å få tak i de kundene du EGENTLIG vil gjøre business med.
Be om en uforpliktende samtale med oss. Kontakt Preben Sangvik på 90192708 eller epost [email protected]
Markedsføring handler om å vekke interessen til dine drømmekunder ved å gi dem det rette budskapet til den rette tiden, deretter få dem til å utføre en handling du ønsker.
Det handler om å få flere kunder til å komme til din firmahjemmeside eller nettbutikk.
Målet er at du skal motta henvendelser og kjøp fra dine drømmekunder: Dem du virkelig ønsker å selge og levere til.
Her er en video som viser en liten del av det som er viktig for at din digitale markedsføring skal fungere. Du må ha en hjemmeside eller nettbutikk som faktisk konverterer besøkende til kunder.
Hvem vil du egentlig jobbe med? Det handler ikke bare o penger, men om din trivsel.
Hvor treffer du din kunde? Du kan gjøre SEO, men også langt flere muligheter.
Hva skal du gjøre for å få din drømmekunde til ditt firma, og lede dem til kjøp?
Vil du bare selge én gang, eller ønsker du å ha en drømme-kunde for livet?
Først og fremst fordi det er LETTEST å finne dine drømmekunder på nett. Deretter fordi at din bedrift vil dø dersom du ikke lykkes med online markedsføring, selv om du driver et lokalt snekkerfirma eller et typisk ikke-digitalt firma.
I dag må bedriftene tenke på fremtiden for å unngå å dø ut. Digital markedsføring er den nye bølgen bedriftseiere må tilpasse seg til, eller forsvinne. Det har vært mange endringer på markedet de siste årene som har økt betydningen av å ha en godt planlagt digital markedsplan.
Uten en grundig og godt planlagt digital markedsføringsplan risikerer du å miste ut på et voksende segment av befolkningen til konkurransen og bli igjen i støvet. Nedenfor vil jeg detaljere noen av de viktigste grunnene til at det å ha en digital markedsføringsplan er så viktig for suksess i dagens digitale markedsplass.
Kanskje den viktigste grunnen til at en vellykket digital markedsplan har blitt en så viktig komponent i en vellykket markedsmiks er at forandringene som har skjedd i gjennomsnittsforbrukerens måte å innhente informasjon på.
Før gikk kundene i lokale butikker, spurte ekspeditører, og fikk hjelp og kjøpte i samme butikk.
Nå bruker flere forbrukere enn noen gang Google for å kunne finne hvilke produkter og tjenester de burde kjøpe
Dette dramatiske skiftet i måten forbrukere handler på har ført til en økning i viktigheten av å ha en etablert digital tilstedeværelse. Du MÅ være der dine kundegrupper er.
Tross alt, hvis nettstedet ditt ikke er nå rangert høyt i søkemotorene for relaterte søkeord i din bransje, er du dømt til å miste potensielle kunder. SEO er derfor viktig i din digitale markedsføring.
Noe av det du bør vurdere:
En annen grunn til at det er blitt så viktig å ha en godt utformet og grundig digital markedsføringsstrategi, er at forandringene som har skjedd på forbrukerens kjøpsadferd. Tidligere ville det største segmentet av befolkningen handle offline hos tradisjonelle murstein- og mørtelbutikker. I dag blir selv lokale murstein- og mørtelbutikker tvunget til å selge på nettet fordi et økende segment av befolkningen krever det.
Et flertall av forbrukere har i dag en tendens til å foretrekke å handle online. Ikke bare har det en tendens til å tilby mest mulig bekvemmelighet, men det gir en bedre evne til å gjøre grundige prissammenligninger. Derfor, hvis virksomheten din ikke aktivt selger eller markedsfører produktene dine på nettet, mangler du ut på et voksende segment av den kjøpende befolkningen som har overtatt tradisjonell kjøp fra en lokal murstein og mørtelbutikk.
En annen grunn til at en digital strategi er så avgjørende, er at det fremgår av sosiale medier i dagens samfunn. I dag er sosiale medier vanligvis det første som noen går til første om morgenen og det siste om natten. Som et resultat vil du være sikker på at du aktivt markedsfører dine produkter og tjenester på disse ulike nettverkene for å ordentlig plassere virksomheten din på markedet.
Ikke bare utnytter du ulike markedsføringsplattformer hvis du ikke er aktivt engasjert i sosiale medier, men du går glipp av et bredt segment av befolkningen som bruker sosiale medier til å finne produkter og tjenester de kan være interessert i og hvem som kjøper beslutninger på disse plattformene. Sammen med dette forventer mange kunder en form for engasjement med selskaper på disse sosiale medier-plattformene. Derfor forventer de at du har en tilstedeværelse, og at de kan kommunisere direkte med deg gjennom dem.
En annen viktig grunn til å vurdere å inkorporere en vellykket digital strategi er at kostnadseffektiviteten av den er. Å ha ulike digitale markedsføringsstrategier implementert i markedsføringsblandingen, kan redusere kostnadene per anskaffelse av en enkelt kunde som kan redusere markedsføringsutgiftene som helhet. Dette skyldes hovedsakelig at disse strategiene er mye mer effektive i målrettingsprosessen. Når du markedsfører via Internett, har du en enorm mengde data for å markedsføre.
Fordi Google og ulike sosiale medieplattformer har så mye data på brukerne, tilbyr de deg muligheten til å utnytte disse dataene til å målrette dine ideelle kunder med presis nøyaktighet. Dette alene vil øke konverteringsfrekvensen din gjennom taket. Å kunne utnytte disse strategiene kan betydelig kutte ned på bortkastede ressurser når det gjelder hele markedsføringsarbeidet.
I tilknytning til årsaken er det mulig å målrette de ideelle potensielle kunder som ville mest sannsynlig konvertere til faktiske kunder, skyve konverteringene dine til et helt nytt nivå. Dette alene kan øke bunnlinjen betydelig. Å være i stand til å konvertere til en høyere rente kommer til å bli bedre for din bedrift som helhet.
Når det kommer til forbrukere i dag, er mange av dem på deres telefoner og / eller favoritt mobile enheter mesteparten av tiden. Faktisk overstiger det totale antall mobilbrukere faktisk det for desktop-brukere. Derfor bør du begynne å imøtekomme mer med dem med markedsføringsarbeidet ditt. Den beste måten å gjøre dette på er å komme opp med en mobilvennlig og mobil optimalisert digital strategi som lar deg fange dette publikum.
Mobilsegmentet vokser stadig i økende grad, og det er viktig å kunne nå dem i tide. Mobil har i økende grad blitt den foretrukne plattformen for mange forbrukere å gjennomføre sin forskning og shopping.
Samlet sett er det mange forskjellige grunner å ha en kortfattet og godt undersøkt digital strategi er så viktig for å oppnå suksess i dagens høyt digitale og globale marked. Med økt konkurranse er det viktigere enn noensinne å være effektiv med markedsføringsressursene dine.
Samtidig er det også viktig å tilpasse seg endringene som er gjennomgått på markedet, og etter hvert som flere og flere forbrukere skifter til å bruke deres favoritt mobile enheter for å søke etter og kjøpe produkter, må bedrifter skifte strategier for å imøtekomme dem. Ved å implementere en effektiv digital strategi, bør du kunne bedre posisjonere virksomheten din for å konkurrere mye mer vellykket i dagens digitale landskap..
Lang erfaring. Tett samarbeid. Gode resultater.
Med lang og sammenhengende erfaring innen et fagfelt som utvikler seg i rasende fart, og med et "mindset" som hele tiden tenker på hva som er best for deg, så yter vi kjempegodt for våre kunder.
Se tjenester her: