Flere kunder via
Søkemotoroptimalisering

Hele hensikten med å forbedre din synlighet i Google
er å gi deg flere kunder

Det fungerer - hver gang!

Vil du ha tilbud?

Ring oss på 45059000 eller fyll ut skjemaet her så gir vi deg et uforpliktende tilbud:

Garantert synlighet

Vi leverer garantert synlighet når det er avtalt. 

Synlighet i Google

Ca 90% av kjøpsbeslutningene starter på Internett. 80-90% av disse i Google.

Hvorfor "Topp 10"?

Dersom din nettside ikke ligger på topp 10 i Google er du ikke synlig for de fleste.

Ingen bindingstid

Vi binder deg ikke til oss. Vi ønsker kunder som blir - fordi de ser resultatene!

Digital markedsføring med resultater:

Tiltrekk deg flere kunder

Sørg for at din business får den oppmerksomheten den fortjener ved å dominere i Google. De aller fleste søker etter varer og tjenester på nett, også når de tenker å kjøpe lokalt.

Øk fortjenesten

Målet ditt er å tjene mer, ikke sant?
Når vi har hjulpet deg til toppen av Google så kan du se at din business vokser fordi flere og flere finner deg. Da kjøper de mer av deg.
Så start med å vokse i dag!

Så hva er søkemotoroptimalisering?

Søkemotoroptimalisering er kort fortalt begrepet som brukes når vi jobber for å plassere din hjemmeside høyere opp i det organiske søketreffet (gratis plasseringene) i Google og de andre søkemotorene.

Google er desidert størst på det norske markedet, og derfor konsentrerer vi oss om Google.

God SEO vil gi deg flere kunder. Punktum!

Hva er hensikten med søkemotoroptimalisering?

Folk søker på Google etter ALT mulig: problemer, løsninger, konkrete produkter etc. - Da må de MÅ finne deg!

Som nevnt søker de fleste på Google etter løsninger på sine problemer. Dette er viktige kunder for deg! – Folk som søker etter løsningen er nemlig motiverte kjøpere, og derfor er sannsynligheten større for at Google-besøkende vil kjøpe fra deg enn andre tilfeldig besøkende.

I tillegg opplever folk at Google “anbefaler” din hjemmeside som løsning, og dermed opplever dine kunder større grad av troverdighet for din hjemmeside når de kommer til deg gjennom en “uavhengig anbefaling” – enn om de hadde kommet gennom en reklame du har.

Kombinasjonen av overnevnte gjør at besøkende fra Google ofte kjøper din løsning, hvis andre viktige faktorer er i orden.

Hvordan sette VERDI på søkemotoroptimalisering??

SEO er markedsføring. Hvordan setter du verdien på markedsføringen? Jo, ut fra resultatet!

Verdien av SEO kommer helt an på bransjen, resultatene og hvor godt din hjemmeside selger.

Hvis din hjemmeside selger normalt har du en konverteringsrate på ca 2%. (selger til 2 av 100 besøkende). Hvis konverteringen på besøkende fra Google er høyere (normalt sett er den det) kan vi regne med 3%. La oss si at et gjennomsnittssalg gir deg 1000,- i fortjeneste. Samt at Google vil sende deg 1000 unike besøkende hver måned, da vil optimaliseringen være verdt 30.000,- / måned

Hvis vi sier at gjennomsnittssalget gir deg 2500,- så vil optimaliseringen være verdt 75.000,- / mnd

Dette er forsiktige tall.

Vi har jobbet med kunder der søkemotoroptimaliseringen vi har gjennomført har vært verdt langt mer. – Så dette har vært en god investering for våre kunder.

Og det er det vi ønsker at du skal se: Investering i god SEO vil gi deg god "Return On Investment" (ROI). 

Hva gjør vi når vi SØKEoptimaliserer?

Det finnes hovedsaklig to hovedmetoder for søkemotoroptimalisering: On-site og off-site.

Off-site søkemotoroptimalisering

Off-site optimalisering handler om alt som må gjøres utenfor din hjemmeside. Det kan deles opp i flere elementer:

Linker
Hver eneste link du får inn til din hjemmeside fra andre nettsteder er med på å fortelle Google litt om din hjemmeside. Det kan være godt eller dårlig nytt for deg. Søppel-linker gir deg dårlig rangering, mens gode linker kan flytte deg til toppen av Google. Vi har lang erfaring i å skaffe gode linker inn til våre kunder. 

Sosiale signaler
Alle signaler fra sosiale medier og web 2.0 sider er likedan viktige. Det kan være en Facebook-like, en Linkedin-deling eller helt andre signaler. 

Off-site søkemotoroptimalisering er en tidkrevende prosess. Det er viktig at linkene skaffes på rett vis. 

Gjør man off-site søkemotor på feil måte kan Google straffe hardt. Gjør man det på riktig måte kan det bety gode penger i kassa for deg.

On-site søkemotoroptimalisering

Dette handler om alt du kan gjøre med din egen hjemmeside for å fortelle Google at denne er viktig og relevant. Hjemmesiden gjøres brukervennlig og rask. Dette er med på å hjelpe dine kunder å bruke tid på din hjemmeside - og det måler Google.

"Skjult informasjon" må brukes til det fulle. Dvs. meta-tagger og bruk av formatteringer på hjemmesiden. Intern-linking betyr også en del, sammen med utrolig mange andre faktorer.

I likhet med off-site optimalisering vil on-site optimalisering gjort feil skade din plassering, mens gjort riktig bety utrolig god og billig markedsføring for din hjemmeside.

Hva tilbyr vi?

Lang erfaring. Tett samarbeid. Gode resultater.

Med lang og sammenhengende erfaring innen et fagfelt som utvikler seg i rasende fart, og med et "mindset" som hele tiden tenker på hva som er best for deg, så yter vi kjempegodt for våre kunder. 

Se tjenester her:

TA KONTAKT

Web Analytics