Her tar jeg for meg om du bør gjøre søkemotoroptimalisering selv, eller leie inn et byrå. Svaret kan kanskje overraske deg... Her er noen tips til hva du bør tenke på når du nå vil starte med SEO, men er usikker på om du skal gjøre jobben internt eller leie inn et byrå.
Hei, her samler jeg noen gode SEO tips som du kan benytte selv - slik at du kan øke trafikken fra Google og få flere kunder. Du er ikke avhengig av noe andre for å kunne gjennomføre disse tipsene. Planen er å utvide denne siden etterhvert, slik at du vil kunne se flere videoer her og også få tips om hvordan du kan øke din lønnsomhet ved å gjøre SEO selv.
Hvordan få både flere besøkende og innkommende linker på en og samme tid? Det er slått fast at innkommende linker (tilbakekoplinger) til ditt nettsted fra andre nettsteder hjelper Google til å rangere ditt nettsted høyere. Bedre rangering, aka bedre plassering i Googles søkeresultater, vil gi deg flere besøkende. Men hvordan kan du enklest få flere innkommende linker?
Du har ikke råd til å ta feil når det gjelder valg av SEO byrå. Så enkelt er det. Bruker du et SEO byrå som gjør feil type optimalisering for Google, så mister du i det minste pengene du etater til dem. Men ennå mer kan du oppleve at Google "straffer" ditt nettsted og dytter det ned i det "ytterste mørke". Det vil si på side 2 og lavere i Googles søkeresultater.
Hovedformålet med en SEO-spesialist er det samme som formålet med enhver markedsfører: Skape mer salg for bedriften din! Dersom du ikke får massevis av besøkende på nettstedet ditt og salg gjennom det, bør du revurdere din nåværende innsats innen søkemotoroptimalisering. Det handler om at du skal få gode resultater - altså økt overskudd.
Her har jeg samlet litt interessant statistikk om hva SEO betyr for digital markedsføring, og hvor betydningsfull god søkemotoroptimalisering er. I og med at du leser her regner jeg med at du vet godt hva SEO er, eller i alle fall at det er viktig for din bedrift.
>> Ønsker du mer fart på din nettbutikk med SEO så ta kontakt med oss.
>> Ønsker du flere kunder til din business så ta kontakt med oss.
Når en potensiell kunde gjør et søk i Google for å finne ut hvor han kan kjøpe tilsvarende produkt eller tjeneste som du selger, hvem finner han da? Finner han deg, eller finner han en konkurrent?
Her er en ganske fersk case-oppgave for et nettsted jeg jobber med. Dette er et nettsted som har vært på nett i flere år, og slik sett er det etablert. Målet nå er at det skal rangere bedre på flere fraser som gir kunder. - 30. mars startet vi jobben med å få dette nettstedet synlig på en søkefrase som ganske sikkert vil bringe inn folk som vil ta kontakt for å få utført en tjeneste. Av hensyn til konkurrenter til dette nettstedet vil jeg her ikke avsløre hvilken søkefrase det gjelder eller nettadressen.
Du har en nettbutikk og du ønsker flere kunder, ikke sant? - Legg da merke til at SMA Marketing konkluderte i en undersøkelse med at 70-80% av nettbrukere ignorerer betalte annonser...
Så hvordan får du deres oppmerksomhet best mulig? - Ved å være synlig der de er. Bare tenk etter: Hvor finner de ut hvilket produkt de vil kjøpe, og hvem de skal kjøpe det fra? Jo, via sosiale medier, blogger og Google.no. Størst av dem er Google. Derfor er det et drømme-scenario for alle nettbutikker at de ligger i toppen av Google.
Hvor er det garantert at dine kunder er? Ja, i Google.
Forbes slår fast at 93% av all online aktivitet starter i en søkemotor, og av dem er Google den største. Det er der - i Google - at din målgruppe befinner seg. Derfor bør du ha en intern eller ekstern SEO rådgiver som kan hjelpe deg å lykkes.
Som SEO rådgiver hjelper jeg deg til å rangere høyere i Google på søkefraser som vil kunne skaffe deg mange flere kunder. Det er viktig for deg at du og din SEO ekspert ikke bare jobber for få bedre rangeringer i organisk søk, men at du faktisk får flere kunder. (Bedre rangeringer gir ikke nødvendigvis flere kunder. )
SEO er en viktig del av digital markedsføring, og det handler om å bli synlig i Google. I bunn og grunn handler det om at du skal tiltrekke deg flere kunder. Når man gjennomfører sunn og solid søkeoptimalisering så får man flere kunder. Ja, optimaliseringen handler om å få mer trafikk - altså besøkende - men da altså besøkende som velger å gjøre business med deg. Din rådgiver bør ha fokus på dette.
Driver du nettbutikk og kjenner gleden av hvert salg du får i nettbutikken? Da vil du kjenne gleden av god søkemotoroptimalisering for din nettbutikk. For den vil gjøre at du får nye kunder som du ellers ikke ville fått.