"Preben hos Responspartner er uten tvil en av de dyktigste SEO ekspertene, og har allsidig kunnskap om feltet. Han er svært resultatorientert, og er opptatt av faktisk effekt/fortjeneste på nettbutikken som følge av sitt arbeid. Han har vist seg å være både pålitelig og interessert. Jeg kan trygt anbefale ham til andre som trenger hjelp med SEO tjenester og nettbutikk."
- Jostein Namsvatn, mai 2020
"Jeg kontaktet Preben fordi vi hadde et kritisk SEO-problem. Basert på hjelp og råd fra han, kom vi igjen fort opp på topp 5 på Google. Rådene hans var svært konkrete og lett for meg som ikke er dataekspert å forstå og gjøre noe med. Dessuten ga han oss nyttige tips også utover det vi spurte om."
- Bjørn Løvland, daglig leder, Stiftelsen Tryggere - januar 2020
Endelig et SEO-byrå som hjelper deg med digital markedsføring, og hjelper deg å få flere kunder.
Helt enkelt: Riktig SEO byrå lønner seg!
Her ser du trenden et godt SEO byrå vil gi deg:
Hvordan henger flere kunder sammen med søkemotoroptimalisering? La oss se kjapt på statistikken:
Dét betyr at når din potensielle kunde her i Norge eller i utlandet forsøker å finne informasjon om et problem, en løsning eller et konkret prosjekt - så går de til Google og søker der. Når kunden finner deg og ikke konkurrerende bedrifter i søkeresultatene - er det god markedsføring for deg!
Legg merke til at...
Hvis du kun satser på betalte annonser, så kan du tape ganske mye business. Vi er på ingen måte imot betalt markedsføring, og anbefaler å annonser både på Facebook og i Google Ads - hvis du bare har sporing på hvilke annonser som genererer inntekter for deg.
Men ved å kople effektene av gratis besøkende via SEO og betalte besøkende via annonser, så gjør du din digitale markedsføring mye mer effektiv!
Folk er vant til å søke, og går ofte til Google for å finne løsninger. Men også andre brukeres erfaring, omtale og alternative løsninger. Derfor er det viktig at din målgruppe finner DEG i i Googles resultater - slik at du får presentert dine produkter og tjenester. Bedre søkemotoroptimalisering enn dine konkurrenter er derfor kjempeviktig, for det gjør at flere handler eller tar kontakt med deg.
Les det én gang til...
Altså: sosiale medier genererer mange færre kjøpere enn søkemotoroptimalisering når det er gjort rett. Derfor har bruker gjerme de mest effektive digitale markedsførerne penger på SEO, og ikke bare på annonser. (Hvis du annonserer så sørg i det alle minste for god sporing og at du ser du får resultater du kan leve med. )
Et godt søkemotoroptimalisering firma hjelper deg å få mer kjøpsklar trafikk til din nettside. For SEO handler om å øke antall besøkende, men også at du får bedre kvalitet i din organiske trafikk.
Et godt norsk SEO byrå yter tjenester for at din hjemmeside eller nettbutikk din får flere besøkende som er virkelig interessert i det du selger.
Det betyr at når din bedrift hjemmeside er optimalisert for å få henvendelser eller salg (det kan du få hjelp med hos oss), og du får inn besøkende fra Google - så er det veldig sannsynlig at du får salg. Dette er det viktig å være klar over når du veier søkemotoroptimalisering mot andre typer digital markedsføring.
(Kilder: Forbes, SMA Marketing, Crazy Egg)
Over: Viser resultatene for en kundes nettsted. De kom ikke opp på topp 10, men etter at vi endret innholdet og litt på strukturen skjedde dette.
"Ekstremt bra søkemotoroptimering!
Nettsiden var på førstesiden av google i løpet av noen dager på alle optimerte fraser. Anbefales!"
Etter å ha drevet et SEO byrå i mange år, og jobbet med SEO i 15 år, så vil jeg si at noe av det viktigste er at du velger et SEO-byrå som jobber for din lønnsomhet.
SEO i seg selv er nemlig ikke all verdens komplisert, selv om vi som jobber i byråer liker å tro det. Det er først når man kopler faget søkemotoroptimalisering med salg, at det begynner å bli stor forskjell på bedrifter. Altså at det skal generere ditt firma flere salg. Det må være en strategi bak det som legges til av innhold på ditt nettsted, og endemålet må være å skaffe deg salg!
"Alle" kan bruke et online verktøy for å finne søkeord og finne hvor mange som søker på dem per måned osv. Og veldig mange kan bruke automatiserte online analyseverktøy for å lese ut den omtrente konkurransen. Dette er en viktig del av SEO tjenester, men slett ikke all.
For man må også kunne finne søkefraser med "kjøpshensikt", det vil si søkefraser som søkes av folk som har til hensikt å kjøpe noe. Dette krever tid og erfaring, og det er det slett ikke alle SEO-byrå som har.
En gang 5-doblet vi salget fra en hjemmeside ved å endre litt i sidens innhold. Plutselig ble all markedsføring 5 ganger mer verdt...
Det er svært sjeldent jeg møter en "SEO ekspert" eller "SEO konsulent" som ikke bare er fag-geek, men også forstår det hele bildet. For SEO er en del av et mye større bilde...
Det er gjerne mange bedrifter som konkurrerer om de samme kundene, og ofte leverer de samme produktene eller tjenestene. Og da må man gjøre noe for å skille seg ut i mengden.
Det handler ikke bare om å "få trafikk", men å konvertere den trafikken til kjøpere. Da kreves det kunnskap om salgspykologi, erfaring fra mange ulike typer nettsteder, og informasjon som kan hjelpe deg å oppnå dine mål. Her skiller det veldig mye mellom ulike byrå, og hvordan man jobber.
Blant annet handler det om å vise deg hvordan man bør skrive innhold, slik at det fungerer godt både for mennesker og Google. Innhold bør skrives selgende, og med fokus på at dine kunder skal få økt bevissthet hvorfor de skal kjøpe fra dere. Dette er en kunst, og svært mange som jobber med synlighet på Google vet ikke hvordan slik innhold bør skrives.
Det er på noen områder store forskjeller på hva man gjør med søkemotoroptimalisering i Norge, og hva man gjør i det store utlandet. Spesielt er det stor forskjell på norske og engelske søkeresultater. Det kommer selvsagt av at det på engelsk ofte gjerne er høyere konkurranse, langt flere ord for det samme, og faktisk ofte mer villighet til å leie inn SEO bedrifter. Dermed er konkurransen hardere, men mulighetene flere.
Når man gjør SEO Norge så er det stor forskjell på å rangere lokalt, f.eks å skulle rangere et nettsted på "bilverksted Oslo" versus "bilverksted". Det er for eksempel vesentlig forskjell på å rangere i kart-resultatene, i featured-snippen og i de vanlige organiske treffene.
Ser du behovet for en helpende hånd som kan håndtere deler eller hele din SEO-satsning? - Ja, da har du oss her. Med erfaring fra både nasjonale, lokale og internasjonale klienter og nettsteder. I tillegg til å drive med SEO driver vi også med rådgivning - slik at du kan få mer effekt ut fra det du har og den satsningen du gjør.
Her får du hjelp med:
Ta kontakt på telefon 90192708 og/ eller epost [email protected] for å sjekke hvordan vi kan gjøre deg synlig i Google.