Få flere kunder via Google-optimalisering

SEO byrå

La flere kunder finne deg - fordi du bruker rett SEO byrå :-)

Et SEO-byrå er egentlig et markedsføringsbyrå, og hjelper deg å få flere kunder.

Helt enkelt: God SEO lønner seg!

Hvordan henger flere kunder sammen med søkemotoroptimalisering? La oss se kjapt på statistikken:

93% av kjøpsbeslutningene starter ved et søk på nett...

Dét betyr at når din potensielle kunde her i Norge eller i utlandet forsøker å finne informasjon om et problem, en løsning eller et konkret prosjekt - så går de til Google og søker der. Når kunden finner deg og ikke din konkurrent i søkeresultatene - er det god markedsføring for deg!

70-80% av brukerne ignorerer totalt betalte annonser...

Hvis du kun satser på betalte annonser, så kan du tape ganske mye business

80-90% av forbrukere gjør undersøkelser online før de kjøper noe.

Folk er vant til å søke, og går ofte til Google for å finne løsninger. Men også andre brukeres erfaring, omtale og alternative løsninger. Derfor er det viktig at din målgruppe finner DEG i i Googles resultater - slik at du får presentert dine produkter og tjenester. Bedre søkemotoroptimalisering enn dine konkurrenter er derfor kjempeviktig, for det gjør at flere handler eller tar kontakt med deg.

Søkemotorene genererer 300% mer trafikk enn sosiale medier.

Les det én gang til... Bruk derfor mer penger på SEO enn ikke-målbare ads i sosiale medier. (Hvis du annonserer så sørg i det alle minste for god sporing og at du ser du får resultater du kan leve med. ) - Et godt søkemotoroptimalisering firma hjelper deg å få mer trafikk til din nettside. For SEO handler om å øke antall besøkende, men også at du får bedre kvalitet i din organiske trafikk. - På norsk: Et godt SEO byrå vil jobbe for at nettsiden din får flere besøkende som er virkelig interessert i det du selger.

14,6% av leads som kommer fra søkemotorene blir til et salg!

Det betyr at når din bedrift hjemmeside er optimalisert for å få henvendelser eller salg (det kan du få hjelp med hos oss), og du får inn besøkende fra Google - så er det veldig sannsynlig at du får salg. Dette er det viktig å være klar over når du veier søkemotoroptimalisering mot andre typer digital markedsføring.

(Kilder: Forbes, SMA Marketing, Crazy Egg)

SEO byrå som hjelper deg opp i topp 10
SERP for en kunde som valgte oss til å gjøre søkemotoroptimalisering

Over: Viser resultatene for en kundes nettsted. De kom ikke opp på topp 10, men etter at vi endret innholdet og litt på strukturen skjedde dette. 

"Ekstremt bra søkemotoroptimering!
Nettsiden var på førstesiden av google i løpet av noen dager på alle optimerte fraser. Anbefales!"

Hva bør du se etter når du velger byrå?

Velg et firma med fokus på din lønnsomhet

Etter å ha drevet et SEO byrå i mange år, og jobbet med SEO i 15 år, så vil jeg si at noe av det viktigste er at du velger et SEO-byrå som har fokus på din lønnsomhet.

SEO i seg selv er nemlig ikke all verdens komplisert, selv om vi liker å tro det. Det er først når man kopler faget søkemotoroptimalisering med salg, at det begynner å bli stor forskjell på byråene. Altså at det skal generere ditt firma flere salg.

"Alle" kan bruke et online verktøy for å finne søkeord og finne hvor mange som søker på dem per måned osv. Og veldig mange kan bruke automatiserte online analyseverktøy for å lese ut den omtrente konkurransen. Dette er en viktig del av SEO jobben, men slett ikke all.

For man må også kunne finne søkefraser med "kjøpshensikt", det vil si søkefraser som søkes av folk som har til hensikt å kjøpe noe. Dette krever tid og erfaring.

En gang 5-doblet vi salget fra en hjemmeside ved å endre litt i sidens innhold. Plutselig ble all markedsføring 5 ganger mer verdt...

Velg et firma som forstår salg

Det er svært sjeldent jeg møter en "SEO ekspert" eller "SEO konsulent" som ikke bare er fag-geek, men også forstår det hele bildet. For SEO er en del av et mye større bilde...

Det er gjerne mange bedrifter som konkurrerer om de samme kundene, og ofte leverer de samme produktene eller tjenestene. Og da må man gjøre noe for å skille seg ut i mengden.

Det handler ikke bare om å "få trafikk", men å konvertere den trafikken til kjøpere. Da kreves det kunnskap om salgspykologi, erfaring fra mange ulike typer nettsteder, og informasjon som kan hjelpe deg å oppnå dine mål. Her skiller det veldig mye mellom ulike byrå.

Erfaring fra søkemotoroptimalisering i Norge og utland

Det er på noen områder store forskjeller på hva man gjør med søkemotoroptimalisering i Norge, og hva man gjør i det store utlandet. Spesielt er det stor forskjell på norske og engelske søkeresultater. Det kommer selvsagt av at det på engelsk ofte gjerne er høyere konkurranse, langt flere ord for det samme, og faktisk ofte mer villighet til å leie inn SEO byråer. Dermed er konkurransen hardere, men mulighetene flere.

Når man gjør SEO Norge så er det stor forskjell på å rangere lokalt, f.eks å skulle rangere et nettsted på "bilverksted Oslo" versus "bilverksted". Det er for eksempel vesentlig forskjell på å rangere i kart-resultatene, i featured-snippen og i de vanlige organiske treffene.

Responspartner - med rett fokus, forståelse og erfaring

Ser du behovet for en helpende hånd som kan håndtere deler eller hele din SEO-satsning? - Ja, da har du oss her. Med erfaring fra både nasjonale, lokale og internasjonale klienter og nettsteder. I tillegg til å drive med SEO driver vi også med rådgivning - slik at du kan få mer effekt ut fra det du har og den satsningen du gjør.

Ta kontakt på telefon 90192708 og/ eller epost [email protected] for å sjekke hvordan vi kan gjøre deg synlig i Google.

Et eksempel for en konsulent:

Antall søk per frase: 720/ mnd
Henvendelser per 100 besøkende: 16,1 stk
Overskudd per henvendelse: kun kr 5000,-

Plassering Gj.snitt CTR Antall besøkende Antall nye henvendelser Verdt
33,64% 242 39 kr 194977
16,67 120  19  kr 96619
9,62% 69  11  kr 55758
6,4% 46  kr 37094
4,55% 33  kr 26372

Få uforpliktende pristilbud:

Send inn skjemaet under så vil du få uforpliktende tilbud på optimalisering av ditt nettsted.
  • Hvem vil ha utført SEO?
  • Kontaktinformasjon