"Jeg kontaktet Preben fordi vi hadde et kritisk SEO-problem. Basert på hjelp og råd fra han, kom vi igjen fort opp på topp 5 på Google. Rådene hans var svært konkrete og lett for meg som ikke er dataekspert å forstå og gjøre noe med. Dessuten ga han oss nyttige tips også utover det vi spurte om."
- Bjørn Løvland, daglig leder, Stiftelsen Tryggere - Januar 2020
Dette er Preben Sangvik som har jobbet med synlighet på nett siden 2004. Han har...
Nei, la oss endre det: Jeg startet fulltid med SEO i 2006, og har jobbet med noen av Norges største firma. Selv om jeg trives med det, liker jeg veldig godt å hjelpe også små og mellomstore firma med søkemotoroptimalisering.
Vinteren 2019/ 2020 skrev jeg en bok om SEO for nettbutikker, etter oppfordring fra andre digitale markedsførere. Metodene jeg benytter er i stor grad beskrevet der, og handler mye om hvordan man kan optimalisere et nettsted både for søkemotorer - og samtidig øke folks bevissthet om hvorfor de bør kjøpe fra deg.
Jeg har siden 2006 hatt vedvarende SEO-klienter, utenom en periode ganske nylig på ca to år der jeg valgte å studere markedsføring og salg. Dette resulterte i at jeg lagde to ulike kurs i hvordan et nettsted bør lages, og tekster skrives, for å øke salget fra dem.
Dette er selvfølgelig kunnskap jeg tar med meg i mitt videre arbeid som SEO ekspert (og som du kan få stor glede av).
Selv om jeg nå jobber mye internasjonalt hjelper jeg også firmaer i Norge med SEO her lokalt.
Over: Viser resultatene for en kundes nettsted. Fra at de satt fast på side 4 i Google til 5. plass.
Over: Viser en kunde som gikk fra ikke-synlig til topp 10.
"Ekstremt bra søkemotoroptimering! Nettsiden var på førstesiden av google i løpet av noen dager på alle optimerte fraser. Anbefales!"
- David Myrvold
93% av dagens internett-brukere går til Google når de lurer på løsningen til et problem, hvilke løsninger som finnes og hvilket produkt eller tjeneste de bør bruke. Bare 20-30% klikker på betalte annonser. Dersom din markedsføring stort sett kun er via betalte annonser - mister du mange potensielle kunder...
For å unngå det tapet må du gjøre søkemotoroptimalisering, eller SEO som det heter. Men det regner jeg med at du vet litt om siden du er her på denne siden...
..derimot er det ikke alle som har fått med seg dette:
En god SEO ekspert vil ikke bare jobbe for at ditt nettsted skal få mer trafikk, men at du skal få flere kunder.
For å gjøre dette gjennomfører vi søkemotoroptimalisering. Det vil si det som må til for at ditt nettsted skal finnes i toppen av Google. Dette er viktig for mindre enn 25% av befolkningen går til side 2 i Google. Du BØR være på side 1...
Som SEO-ekspert er jeg din mann. Jeg vil deg det beste. - Så jeg jobber med å finne kilder til trafikk som gjør at du får flere potensielle kunder inn til ditt nettsted. Dette er en viktig del av enhver digital markedsføring.
Du trenger ikke bare mer trafikk. Du trenger flere kjøpere. "Hvem som helst" kan bruke gratis analyse program på nett og finne søkefraser som har mange søkere, men det er en kunst og krever erfaring å finne søkefraser som brukes av dem som har rett hensikt: De som er ute etter å kjøpe.
Jeg vil hjelpe deg med dette.
Med norsk SEO vil jeg jobbe for at du skal få gode resultater. Ikke bare at mange skal finne deg i søkemotorene og komme inn på ditt nettsted. Men at din synlighet gjør at folk handler dine produkter eller bestiller dine tjenester.
Når jeg jobber som din SEO konsulent så betyr det at jeg må analysere hva folk søker etter. Dette kalles gjerne "søkeord", "nøkkelord" eller "søkefraser". Det er bare forskjellige navn på det samme. Disse analysene er viktige for at resultatene skal bli gode.
Det kan ta en del tid med å gå igjennom mye data, men ofte resulterer det at vi kan gjøre noen raske endringer på nettsiden - så vil man nesten umiddelbart øke trafikken.
Samtidig er svarene på disse analysene selve fundamentet for alt som gjøres etterpå med søkemotoroptimalisering av dine nettsteder.
Når jeg analyserer hjemmesiden din, samt har jobbet med søkeordsanalysene, så vil jeg ofte se at noen små endringer på innholdet kan gi raske gevinster. Da vil jeg komme med forslag på endret innhold, og ofte vi man se bedre rangeringer på kort tid.
Deretter vil jeg komme med konkrete forslag til nytt innhold du bør ha, fordi det vil både gi bedre søkeresultater - og ofte høyere konverteringsrate. Det er viktig at innholdet kommuniserer godt med kundene, og der vil gjerne en tredjepart (jeg) de det du ikke ser selv.
Jeg kan også sørge for at det skrives nytt innhold dersom du eller dere ikke har tid til å ordne det selv.
Analysene vil også avdekke om det må gjøres noe teknisk. Det kan enten vi gjennomføre, eller vi kan veilede dersom du bruker andre eksperter på ditt nettsted. Det er ikke så mange som gjør SEO Norge, men mang en bedrift som gir hjelp til serverdrift osv, og vi samarbeider selvfølgelig med dem.
Det er lett det! - Jeg er som sagt din mann. Din SEO rådgiver. Jeg ønsker at du skal lykkes med SEO, og våre ambisjoner er å hjelpe deg gjennom den vanskelige korrigeringsfasen - og videre steg for steg til du dominerer i aktuelle søkemotorer. Stort sett betyr det Google.no eller Google.com.
Når du ønsker en SEO ekspert som kan hjelpe deg med SEO som gir deg flere kunder: ta kontakt.
Jeg driver med SEO Oslo, SEO Kristiansand, SEO Sørlandet samt resten av Norge og utlandet.