SEO spesialist - med mål om å gi deg flere kunder!

Hovedformålet med en SEO-spesialist er det samme som formålet med enhver markedsfører: Skape mer salg for bedriften din!

Dersom du ikke får massevis av besøkende på nettstedet ditt og salg gjennom det, bør du revurdere din nåværende innsats innen søkemotoroptimalisering.

Husk at god synlighet i Google i følge statistikken gir deg 300% flere besøkende enn sosiale medier, og at hele 93% starter sin let etter produktene eller tjenestene de trenger via Google søk.

Men ikke bare det: Besøkende som kommer fra Google søk har også høyere kjøpsfrekvens enn dem som kommer fra andre kilder.

Det handler om at du skal få gode resultater - altså økt overskudd.

I det øyeblikket ditt nettsted rangerer i toppen av Google på søkefraser som har riktig søkehensikt og har et gitt volum, så vil du få flere kunder! - Dette har vist seg gang på gang å stemme.

Dersom du nå tenker at : "Søkemotoroptimalisering høres helt gresk ut for meg..."

..eller du er redd for å gjøre feil (og det har mange gjort...)

..så er du kommet til rett sted!

Få hjelp fra en SEO ekspert med bred erfaring

SEO spesialist Preben SangvikI gjennom 16 år har jeg hjulpet norske og utenlandske firmaer som deres SEO konsulent. Noen ønsker at jeg skal lede hele jobben og utføre alt arbeidet, mens andre ønsker hjelp til deler av arbeidet. Og dette kan jeg hjelpe deg med.

Det handler om at du skal få flere kunder, og også øke dine marginer.

I løpet av årene har jeg jobbet med store firmaer som Block Watne, Best Western Hotels og Energi Norge (NHO) - til langt mindre firmaer som små ENK og AS. Jeg har også jobbet med å levere SEO-tjenester til andre SEO byrå. Størrelse har ingen betydning. Jeg vil jobbe for at du får topp resultater!

Dersom du nå er avhengig av online annonser på sosiale medier eller andre steder, så er din business ganske sårbar. Vi vet alle hvor kjapt Facebook kan blokkere annonser og til og med suspendere annonsører. For dem som har opplevd dette vet de at dette er ganske sårbart.

Ved å beholde online annonser, men kople dem smart med SEO og lage en helhetlig strategi - vil du kunne få mye mer ut av annonsepengene dine! Altså flere salg.

Ta kontakt for å høre hvordan jeg kan hjelpe deg å lykkes med din søkemotoroptimalisering!

>>> Send en epost til meg på:

[email protected] <<<

eller ring meg på  >>> 90192708 <<<  for å be om en uforpliktende samtale.


Hva gjør en som er spesialist på SEO?

Spesialisten sørger for optimalisering på nettstedet for å bli synlig på relevante søkefraser, gi en positiv brukeropplevelse, sørge for økende nettstedstrafikk, øke antall nye henvendelser og salg, samt øke merkevarens synlighet.

Formålet er i alt å sørge for flere kunder, høyere marginer per salg og dermed økt fortjeneste.

Hva innebærer SEO jobben?

SEO analyse

Lang erfaring gir godt grunnlag for å analysere din NÅ-situasjon, og denne vurderingen gjøres også opp mot hva dine konkurrenter gjør. SEO analysen tar en god del tid å gjennomføre, men er kjempeviktig for arbeidet som gjøres i etterkant. Den er nemlig grunnlaget for alt arbeid videre.

Analysen gir svar på ditt nettsteds nåværende "SEO-helse" sett i forhold til dine konkurrenter og i forhold til hvordan Google rangerer ditt nettsted per i dag.

Nettsteds-analyse (CRO)

En annen veldig viktig del av jobben er å analysere det nåværende nettstedet med fokus på konvertering. Ofte oppdager jeg små eller store hindringer på nettsteder for at kunder faktisk gjennomfører et kjøp eller sender en henvendelse. Dette skader konverteringsraten .

Jeg vil derfor i tidlig fase gi beskjed om elementer, innhold og annet på et nettsted som hindrer ditt salg. Dette kalles for konverterings-optimalisering (CRO = Conversion Rate Optimization), og er veldig viktig for å skaffe deg de resultatene du ønsker.

Sette opp sporing - så man kan spore resultatene

Ingen liker å famle i blinde, og det gjør ikke jeg heller. Derfor vil jeg ha på plass forskjellig type sporing på ditt nettsted, så vi kan se hva som er resultatene av jobben som utføres. Du vil få tilgang til statistikkene og tallene, så du også kan kjenne deg trygg på at det vi gjør sammen gir deg de ønskede resultatene.

Jeg vil aller helst bruke Google Analytics sammen med andre sporingsverktøy jeg benytter på nettstedet. I tillegg bruker jeg diverse verktøy som viser andre viktige data, men som ikke direkte henger sammen med ditt nettsted.

Opprydding

På lik linje som når man skal renovere et hus, så må man rydde på både i nettstedet og klargjøre for å lage det nye flotte som kommer. Derfor har jeg en fase som jeg kaller for "opprydding". Denne er viktig for å kunne yte deg den beste søkemotoroptimaliseringen.

Det er veldig vanlig å rydde i navigasjon, rydde i innhold, sjekke eksisterende linker inn til nettstedet og eventuelt rydde i dem - og egentlig en del mer. Noen ganger betyr dette å fjerne malware og skadelig kode fra nettstedet også.

Allerede her begynner ofte våre kunder å se resultater.

Dette inkluderer, men begrenses ikke, til:

Nettstedets struktur, URL oppsett, linker inn fra andre nettsteder, internlinker, bruk av bilder, bruk av ord og uttrykk, type og mengde innhold, meta informasjon, Open Graph informasjon, 404 feil, omdirigeringer, innhold som selger og innhold som dreper salg, og mye mer...

Innholdsmarkedsføring og produsering

Videre vil jeg enten komme med svært spesifikke forslag til tekster som bør inn på ditt nettsted, eller jeg vil skrive dem for deg. Disse tekstene er utrolig viktige for god søkemotoroptimalisering, og mange ganger kan disse gi deg øyeblikkelig topp-rangeringer i Google i løpet av timer!

Dette fungerer svært ofte umiddelbart i Norge, og veldig ofte veldig raskt internasjonalt også.

Tett samarbeid med andre du jobber med

Ofte samarbeider jeg ganske tett med webutviklere, skribenter, søkeordsmarkedsførere, sosiale medier markedsførere med flere. Så når du henter meg inn til å jobbe med ditt nettsted vil du oppleve å få en veldig samarbeidsvennlig person med på laget. MNålet i alt jeg gjør for deg er å øke ditt salg.

Hva kan du forvente av din nye SEO-spesialist?

Kommunikasjonsevner er alt. Når du henter meg inn til å jobbe med ditt nettsted får du også tilgang til god kommunikasjon. Jeg hjelper deg å forstå hva jeg gjør, slik at du kan føle deg trygg og kjenne at du kan stole på meg.

I stor grad kan jeg jobbe helt selvstendig, men jeg liker best å avklare med deg i forkant slik at du er inneforstått med hva jeg utfører for deg.

Noen ganger er det risiko involvert, og da vil jeg forklare for deg hva som er risikoen og få aksept for deg. Jeg vil forklare for deg hva som eventuelt er risikofullt (som å bygge om et nettsteds struktur), og også forklare for deg endringene som jeg virkelig har stor tro på kan gi deg flere kunder.

Ofte vil du få prognoser av meg av hva jeg regner med skal skje i løpet av den neste måneden.



Publisert/ published: 22-04-2020