Hva betyr søkemotoroptimalisering for salget?

SEO bidrar til markedsføring og reklame, og trekker flere forbrukere til virksomheten. Med andre ord flere kjøpere. Skriver man på toppen av det hele tekstene godt, kan de i seg selv øke salget. - SEO-skriving er etterspurt i dag, og det er en enklere, billigere måte å markedsføre selskapet ditt på. SEO er digital markedsføring.

Hva SEO er: SEO er forkortelsen for søkemotoroptimalisering. Folk bruker søkemotorer for å finne informasjon på Internett. De typiske søkemotorene er Google, Yahoo og Bing. Bedrifter har begynt å bruke SEO for å markedsføre seg gjennom nettet. Bedrifter bruker artikler for å annonsere seg på søkemotorer og for å prøve å oppnå en høyere siderangering, for å samle mer trafikk til nettstedene sine. Ved å plassere bestemte nøkkelord i artikkelen din, har du større sjanse for å få en høyere siderangering på søkemotorer. Les mer om hva SEO er her.

Ved å bruke SEO har bedrifter større sannsynlighet for å øke salget. Når en virksomhet har en oppføring i gratis-treffene på førstesiden av Google, har den en tendens til å få bedre trafikk til nettstedet, og dette øker salget. Både fordi mellom 70-80% av søkemotorens brukere ikke klikker på betalte annonser, og fordi man vet at besøkende som kommer via en søkemotor har mye større kjøpsfrekvens enn dem som kommer fra andre kilder.

Hva er SEOs bidrag til salg?

Å optimalisere virksomheten din på søkemotorer er som å klatre opp en stige til du er i toppen. Det er jobb, ja. Men resultatene er veldig gode når dette er gjort på rett måte! Derfor trenger du SEO for nettstedet ditt.

Gode plasseringer i Google bidrar til effektiv markedsføring og reklame og trekker flere forbrukere til virksomheten. SEO-skriving er etterspurt i dag på grunn av hvor populært Internett er, og det er en enklere, billigere måte å markedsføre selskapet ditt på.

Vi trenger ikke lenger å spørre "Hva er SEO?" Spør i stedet "Hva kan vi forvente av SEO?"

Hvis du har en ganske nyetablert bedrift, kan du forvente at SEO er en av de beste måtene å markedsføre deg selv på. Ved å rangere på de riktige søkefrasene kan du være på god vei til å få en stor kjøpergruppe. Dersom du er usikker på hvordan du velger rette søkefraser å rangere på, og samtidig er usikker på hvordan du kan optimalisere ditt nettsted - så ta kontakt. Responspartner er et profesjonelt SEO-selskap som kan bidra til å øke antall kvalifiserte besøkende til ditt nettsted, og dermed øke salget ditt.



Publisert/ published: 24-02-2020
Preben Sangvik SEO ekspert

Om skribenten Preben Sangvik, SEO ekspert

Preben har i mer enn 17 år arbeidet med digital markedsføring, og er spesialist på å styrke sine kunders markedsposisjon i især Google. Han fullførte bachelorgrad i entreprenørskap og ehandel i 2005 med topp resultater, og har jobbet med SEO for noen av de største selskapene i Norge. I dag leverer han søkemotoroptimalisering til mange norske bedrifter og er spesialisert på synlighet i Google for nettbutikker, samt firma som driver med produkt og tjeneste salg.

Han har holdt flere kurs om søkemotoroptimalisering og har skrevet to bøker om faget på engelsk.

Ønsker du hjelp med SEO så ta kontakt på [email protected] og/ eller telefon 90192708

Få en uforpliktende samtale om hvordan vi kan hjelpe deg med synlighet i Google.

Fyll inn skjemaet her, send epost til [email protected] eller ring direkte på 90192708

  • Få en uforpliktende samtale